طراحی لوگوی مناسب
نوشته شده توسط : جعفر

 

شما هم صاحب کسب و کار یا تجارت خاصی هستید؟ تا کنون به برندسازی فکر کرده‌اید؟ نشان شما چه چیزی را در ذهن دیگران تداعی می‌کند؟ تاکنون برایتان سوال شده تجارت‌های بزرگ چگونه لوگوی خود را انتخاب می‌کنند؟

طراحی لوگوی وب سایت

لوگوی یک سایت، اولین عامل جذب کننده مخاطب محسوب می‌شود. بنابراین داشتن لوگویی مناسب، نقش به سزایی در جذب مشتری خواهد داشت. همان‌طور که افراد، از روی جلد یک کتاب، در مورد کل آن قضاوت می‌کنند، لوگوی شرکت شما هم، معرف تجارت شما خواهد بود. به همین دلیل با درک چنین مطلبی، اهمیت طراحی لوگویی مناسب شما، که پیش از این به سادگی از کنارش می‌گذشتید، دو چندان خواهد شد.

در ادامه به چند فاکتور مهم در طراحی یک لوگوی ایده آل اشاره می‌کنیم :

طراحی لوگویی پیچیده، که هدف آن بازتاب تمامی آنچه به آن مشغول هستید باشد، نشان دهنده‌ی تازه کاری و غیر حرفه ای بودن شماست!

سادگی

یک قاعده اصلی و مشترک در انواع طراحی‌ها، حفظ سادگی آن است. اما متأسفانه تجارت‌های جدید این قانون را زیر پا گذاشته‌اند و اهمیت آن را درک نمی‌کنند. طراحی لوگویی پیچیده، که هدف آن بازتاب تمامی آنچه به آن مشغول هستید باشد، نشان دهنده‌ی تازه کاری و غیر حرفه ای بودن شماست!

به این مثال‌ها خوب فکر کنید! آیا شرکت Dell  در لوگوی خود از لپ تاپ استفاده کرده است؟! شرکت Apple  چطور؟!

وقتی لوگوی ساده‌ای برای خود انتخاب کرده باشید، می‌توانید از آن در بسیاری از زمینه‌ها مثل کارت‌های شرکت خود، سربرگ‌ها، وب سایت شرکت، بسته بندی‌ها و ... استفاده نمایید.

رنگ

نوع رنگ‌هایی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید، نقش مهمی را در بیان شما از تجارتتان بازی می‌کند. رنگ یا رنگ‌های مخصوص شرکت شما، باید منعکس کننده تصویری باشد که می‌خواهید در ذهن مخاطب ایجاد شود. آیا می‌خواهید دوست داشتنی به نظر برسید؟ پس از رنگ زرد و نارنجی استفاده کنید. (شبیه به آرم McDonalds ) یا شاید دوست دارید متعهد و قابل اعتماد به نظر برسید؟ پس آبی و خاکستری را به کار بگیرید. از رنگ قرمز و مشکی، زمانی استفاده کنید که می‌خواهید منحصر به فرد و قدرتمند به نظر برسید. رنگ‌های بنفش و سبز به ترتیب، انتقال دهنده‌ی مفهوم خلاقیت و پیرامون‌گرایی هستند.

فونت

همانند رنگ، انتخاب فونت هم نقش مهمی را در طراحی لوگوی شما ایفا می‌کند. فونت‌های serif نمایانگر بی انتهایی، ثبات و اعتبار است. فونت‌های Sans-Serif حس به روز بودن و مدرنیته‌ی بیشتری را القا می‌کند.

مراقب باشید که در ساخت لوگوی خود، از چندین فونت‌ها استفاده نکنید. فونت‌های گوناگون را در وب سایتتان به کار ببرید.

سبک

سه سبک عمده برای طراحی لوگو وجود دارد : لوگو تایپ (Logotype) یا علامت متمایزکننده، آیکونیک یا شمایلی (iconic) و نشان/تاج (badge/crest) که هر کدام نقاط قدرت و ضعف خاص خود را دارد. سبکی را برای خود انتخاب کنید که اهداف شما را به بهترین شکل ممکن تداعی می‌کند.

لوگو تایپ

در این سبک به طور عمده از فونت‌ها و حروف، جهت طراحی لوگوی مورد نظر، استفاده می‌شود. لوگوهای Coca-cola،  Microsoft، Dell، Oracle و eBay نمونه‌هایی از این سبک می‌باشند.

نقاط قوت : انعطاف پذیر و کاربرد آسان در موارد گوناگون

نقاط ضعف : ممکن است همیشه نتواند به درستی گویای نوع کسب و کار و تجارت شما باشد.

Iconic

در این سبک، از یک سنبل یا نماد خاص، جهت ساخت لوگو استفاده می‌شود. Nike، Apple، AT&T  وNBC  مثال‌هایی از این سبک هستند.

نقاط قوت : با استفاده از یک علامت می‌توان به معرفی یک تجارت پرداخت.

نقاط ضعف : ممکن است مدت زمان زیادی لازم باشد تا آیکون شما به عنوان نماینده‌ی محصول یا سرویستان در بین مشتریان جا باز کند و در ذهن‌ها ماندگار شود.

نشان/تاج (badge/crest)

در این سبک، نشان در داخل یک چهارچوب یا محفظه قرار می‌گیرد. بنابراین وجود یک چهارچوب یا محفظه‌ی در بر گیرنده، نشانه‌ی بارز این سبک از لوگو است.  استفاده از این سبک، برای صنایع خودرو سازی و دانشگاه‌ها مرسوم است. نمونه های بارز آن شامل BMW, UPS و Orkin هستند.

نقاط قوت : مفهوم را به سرعت انتقال می‌دهد.

نقاط ضعف : ممکن است فرمت مورد نظر، در چهارچوب‌های رایج و مشخص جا نگیرد.

حالا با در دست داشتن چهار کلید لازم جهت طراحی لوگو، لوگوی تأثیر گذار و مناسب حرفه‌ی خود را طراحی کنید و با به کار گیری این قوانین، تجارت خود را به نقطه‌ای که شایستگی آن را دارد، برسانید!

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت فروشگاهی
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: